Vårt kursutbud

Vi har delat upp våra kurser i två versioner där vi går igenom just det som du kan behöva beroende på din yrkesroll: en för pedagoger och en för administratörer.

För administratörer

Grundkurs grundskola – administratörer

I denna kurs lär du dig grunderna för att arbeta med InfoMentor i grundskolan. Till exempel ingår hur du kan arbeta med InfoMentor Analys, anpassa startsidan eller publicera nyheter.

Läs mer här

För övrig personal

Grundkurs grundskola – personal

I denna kurs lär du dig grunderna för att arbeta med InfoMentor i grundskolan. Till exempel ingår hur du kan arbeta med veckoplan eller skicka e-post och SMS till elever eller vårdnadshavare.

Läs mer här

För övrig personal

Grundkurs förskola – personal

I denna kurs lär du dig grunderna för att arbeta med InfoMentor på förskolan. Till exempel ingår hur du kan arbeta med kommunikation eller skapa ämnesområden.

Läs mer här

För administratörer

Grundkurs förskola – administratörer

Förutom delmomenten som ingår i grundkursen för personal, så lär du dig i denna kurs dessutom att ange personalbehörighet och att lägga in schema.

Läs mer här